Ajateltiin tossa Balmerin kanssa että voitais laittaa tänne kuvia ja juttuja meitin harrastuksista, eli mitä me pruukataan päivittäin tehdä. Kesäll me uitiin ja veneiltiin ja kaiveltiin kauhiasti kuappia hiakkarannassa. Ja piknikkeröitiin (toi on äipän keksimä sana sille et ollaan piknikillä :-D ) eli siis grillailtiin ja sitten saunottiin kanssa aikas paljon. Me myäs kalastettiin tai oikeemmin auteltiin tota iskää hakeen verkkoja. Tulikin tosi paljon kalaa! Balmerin suasikki on savustettu ahven, ja niittä se söikin koko kesän! Mää en niin noista fisuista välitä, mää oon enempi kanan ystävä ja tiätty kaiken muunkin hyvän lihan...Siittä toi iskä mulle keksikin lempinimen kanavaraani! Kummää tykkään kanasta ja oon kaikkien kaveri! (Karavaanari, karavaanari on kaikkien kaveri! Kerran kun toi hirvee tunnari soi telkussa, niin iskä alko yhtäkkiä laulaa mulle et "kanavaraani, kanavaraani on kaikkien kaveri"...siittä se sitten lähti  On mulla paljon muitakin lempinimiä, yks on Mimari, jota äippä käyttää kun se haluaa et mää OIKEESTI kuuntelen. Sitten on viälä Mimmi-Hiiri ja MimariZimari...älkää vaan kysykö multa mistä noi tulee! 

Kesällä me siis oltiin kaks kuukautta Ahvenanmaalla mökillä, mikä oli huitsin kivaa! Ensin matkustettiin semmosella ISOLLA laivalla, mikä oli ihan hauskaa vaikka ekaks mää pelkäsin aikas lailla. Mutta kun mää huamasin et ei Balmerii pelottanu yhtään, ni ei muakaan sit enää! Baltsun kanssa mää en pelkää ikinä mitään - on se vaan niin tosi äijä. Jos joku tulis mulle ryppyileen, niin Baltsun pehmee ulkokuari olis kuin poispyyhkäisty! Silloin Balmerista paljastuis aikamoinen . Mun  velipoika, suajelee mua aina. Mut nyt mää eksyin aiheesta. Mun piti kertoo kesäharrastuksista.

Uiminen oli ihan ykkösharraste! Me uitiin monta tuntii päivässä. Mää olin uimassa ekaa kertaa tualla möksällä. Mää en kyllä kauaa empiny veteen menon kanssa, enste vaan kokeilin etutassuilla vettä varovasti ja tarkastin ettei oo äkkisyvää, ja sitten vaan MOLSKISTA!! Meitillä on ihana oma ranta, siinä on tosi matalaa ja ihanaa hiakkapohjaa vaan. Ei mitää inhoi limasii meriruahoi, hianoo hiakkaa vaan! Ei ne meriruahot mua haittaa, mut tolle äipälle on tärkeetä ettei niittä ole. (Se on vähä tommone lälläri tossa kohtaa ) 

Mää pyyrän tota äippää laittaan tähän ny kuvatoristeita noista meittien uintihommista ja kuappien kaiveluista. Tosin äipän miälestä niistä kuappien kaiveluista videokuva kertois paljon enempi! Äippä kyl sano et nää kuvat on siinä miälessä parempii, ettei tarvii kuunnella sitä kauhiaa möykkää mitä me kuulema pirettiin kun kaivettiin! Äippä sano et sen tinnitus on pahentunu kun me kiljuttiin niin paljon kaivaessa...( Höh, uskoo ken tahtoo, olis pannu korviis jotku tulpat! )

Ens kerralla mää kerron sitten meitin saari-retkistä ja merikotkista ja kaikesta muusta jänskästä. Mut tässä olis ny sit tätä tokumenttia:

Tässä tarvittiin aina välillä äippä tonkiin ton spaden eli lapion kanssa, siittä mää oikeen villiinnyin!

Balmer tuossa vahtii ja tarkastaa tyän jäljen, että onko se assari tehny hyvää jälkee! Ja onhan se, mää olen oikee synnynnäine kaivaja 

Kaivamisen jälkeen oli pakko pulahtaa välillä viilentään itteensä mereen, tässä mun tyylinäytteitä:

Ja tässä Balmerin kanssa, joka onkin varsinainen vesipeto    :

Balmer tarttee aina tommotten kepin et se voi uida, mutta meitsi porskuttelee vaan meneen!

Sitten aina välillä oli pakko vaan chillailla varjossa ja kerätä voimia seuraavaa settiä varten!