Me saatiin kanssa tunnustus; kiitti paljon Katja ja Pojat! Me ei myäskään osattu lisätä niittä juttuja oikeen, joten tyyrytään ny tunnusteleen vaan.

Mitäs me nyt sitten tunnustettais? Me ollaan kyl vähän ton Baltsun kanssa päätetty et mitään ei sit ainaskaan TUNNUSTETA. Mut jos nyt oikeen pyyretään kauniisti niin jos ny tän kerran! Mää enste kummää oon nuarempi.

Eli Mimin tunnustukset:

1. Mää tykkään kaikista; ihmisistä ja koirista. Vaikka mää tykkään kaikista niin eniten mää rakastan Balmerii, äippää ja iskää.

2. Mulla on aina kivaa. Mää olen ilonen ja avoin luanne ja suhtaurun kaikkeen iloisin miälin eikä mua ei hualet paina; äippäki aina sanoo et "antaa hevosen surra ku sil o suurempi pää" ja mää olen samaa miältä!

3. Kuappien kaivaminen ja uiminen on mun miälestä ihan maailman parasta. Plus Kävyt. Ja kepitkin on ihan ok.

4. Mää tykkään HYVÄSTÄ ja LAADUKKAASTA lihasta, sitä söisin vaikka kuinka paljon. Emmää noista raksuista enää niin  välitä, ne vaan turvottaa...mää karppaan, hyvä ja laarukas roteiini se tytön tiellä pitää! (Äippä vaan pihtaa noitten pihvien kanssa, ikinä ei saara niittä tarpeeks!)

5. Puruluita mää rakassstannn!!!!Varsinkin semmotteet pitkät Ami-merkkiset puruluurullat on mun suasikkeja. Mää voin unohtuu järsiin puruluuta vaikka pariksi tunniksi

6. Mää tykkään autoilusta ihan tosi paljon; mää haluaisin aina olla siällä takaikkunalla mistä näkee joka suuntaan. Mää inhoon turvavöitä; yleensä kiaputan itteni niin solmuun niitten kanssa et iskän on pakko pysäyttää auto ja äipän irrottaa mut niistä kapistuksista.

7. KÄVYT on mulle tosi rakkaita. Mää voisin juasta hakemassa käpyjä vaikka kuinka kauan, äipän mukaan ne saa mussa ihan villieläimen esiin...mää olen ihan VAHINKOSSA pikkusen näykkässy äipän sormia innostuksissani

(Toim.Huom. se ei ollut ihan vahingossa eikä todellakaan ole jäänyt yhteen kertaan, mistä onkin seurannut jäähyjä)

8. Mun paras paikka kotona on olohuaneen ikkunalaudalla, sohvan selkänojalla, mihin mulle ihan vartavavasten laitetaan kaks isoa tyynyä että on mukavampi tarkkailla tiluksia. Siinä mää tykkään maata ja kattella mitä ulkona tapahtuu ja jos nään jonkun koiruuren niin mää haukahran et Baltsu tulis mun kanssa vähä pitää kurii ja älämölöö. Se on kivaa! (Meitin miälestä, äippä ja iskä on tiätty toista miältä ku niillä on niin herkät kuuloelimet...)

 

Balmerin tunnustukset:

1. Olen reipas ja aina valmis lenkille satoi tai paistoi. Aina valmiina kuin partiolainen! Kaikki säpinä ja action on kivaa!

1. En siedä oravia. Ne ovat kaikkein pahimpia riiviöitä ja voisin repiä ne pieniksi kappaleiksi jok´ikisen.

2. En oikeastaan tykkää toisista koiristakaan...riippuu tosin tapauksesta, oikeestaan kaikki paimenkoiratyyppiset on ihan jees, mutta toiset terrierit ei ihan oo niinku "my cup of tea" jos tiedätte mitä tarkoitan...On mulla noin 15 kaveria, paljon enemmän kuin esimerkiksi äipällä, joten turha sen on olla huolissaan, sitähän mä olen sille yrittänyt sanoa kaikki nämä vuodet!

3. Kiihdyn 0-100 alle sen nollan, ja punasella alueellakin tulee aina silloin tällöin käytyä, mut hei, ennen laivatkin oli rautaa. Äippä onkin antanut mulle yhden lisänimen tähän liittyen: punainen paroni (varsinkin kun mulla on se hieno punainen sadetakki/viitta päällä)

4. Pakko tunnustaa: rakastan Mimiä yli KAIKEN. Syöksyisin vaikka turman suuhun Mimin vuoksi. Puolustan ja katson kaikkien lauman jäsenten perään...JONKUNHAN se on pakko tehdä! Annan Mimin jopa nukkua minun pedissäni...enpä olisi itsestäni uskonut...Mimi vaan on niin ihana tyttöparsoni. Mitä mä puhun, ihan pehmeitä

5. Rakastan sylissä köllöttelyä ja rapsuttelua ja kaikenlaista hellittelyä-TLC-sitä ei voi ikinä saada liikaa! Sitten jos tuntuu OIKEIN hyvältä, niin melkein kehrään (lue: pörisen) Tästä on tullut lisänimi Paijutin...

6. Rrrrrakastan hyvää lihaa! Ja ACANA-merkkisiä liha raksuja, mmmmm...ne on herkkua! Ja savustetut ahvenet on mun suurta herkkua, niitä saan vatsan täydeltä kesäisin

7. Mä tykkään ihan oikeesti totella äippää, musta se on kivaa kun joku vähä sanoo et mitä tehdään. Helpottaa niinku elämää ettei tarvii IHAN koko ajan olla niin kärppänä...vaikka kärppänähän mä olen anyways. Mihin tiikeri juovistaan pääsisi. Äippä aina sanookin et haaste on ollut se miten HÄN ehtii reagoida ennen kuin minä . Aika hyvähän siitä on tullut, onhan me jo treenattukin tuota hommaa reippaasti yli 10 suvea...

8. Minä olen täydellinen herrasmies ja minulla on aina pilke silmäkulmassa Mustanaamiokin on hyvä hyville ja paha pahoille. Ugh.

9. Ikä ei ole tunne, se on vaan numeroita.

 

Tällä ilmeellä Balmer pitää kurissa ja herran nuhteessa paljon itteänsäkin suuremmat oliot...

Ja taas näillä hurmaa niin äidit ja tyttäret kuin mummot ja serkun kaimat

 

Ja tää viimenen kuva on toriste meittien välisistä lämpimistä tunteista. Toi Baltsu on oikeesti ihana ja pehmee nallekarhu

P.S. Älkää sitte kertoko Baltsulle et tää kuva tuli tänne, sen miälestä siinä menis sitte vaivalla hankittu katu-uskottavuus! Mun miälestä tää vaan LISÄÄ sen sarmii...

 

Täs olis sitte viälä ton äipän tunnustukset jos ny joitain kiinnostaa:

1. En voisi enää elää ilman parsoneita enkä ilman puolisoani; perhe on paras

2. Olen perfektionisti joka osaa oikaista oikeassa paikassa oikealla tavalla

3. Rakastan ulkoilua ja kaikkea hääräämistä; tähän parsonien seura on omiaan. En voisi koskaan viettää päivää sisällä käymättä ulkona. Teemme päivittäin ainakin 10 km lenkkejä + muut säpinät päälle. Ihan parasta on samoilla metsissä koirien kanssa .

4. Rakastan hyvää ruokaa; hyvä ruoka parempi mieli on NIIN TOTTA! Olen 85% kasvissyöjä.

5. Estetiikka on minulle hyvin tärkeää; värit, muodot,pinnat ja kompositiot muodostavat tärkeän elementin elämässäni

6. En tahtoisi elää ilman näköaistiani (en tosin ilman mitään muitakaan aisteja, mutta jos olisi valittava...kauhea ajatus)

7.Rakastan meressä uimista

8. Olen reipas ja ulospäinsuuntautunut ihminen (ja joskus liian puhelias...)