Kaikille tuttaville ja kavereille me halutaan ton velipoijjaan kanssa toivottaa oikein hyvää ystävänpäivää! Ainakin mun miälestä kaikki kaverit on ihan huisin tärkeitä!! Mää en tulis toimeen ilman mun kavereita, meillä on aina eri kivaa leikkiä ja juasta yhressä! Ennen mun tuloa perheeseen toi Balmer ei oikein välittäny yhtään (voiks semmosta eres olla???) kavereista, oma perhe on aina ollu sille niinko se tärkein juttu....mutta nyt on kuulkaa ääni muuttunu kellossa! Balmer on ollut 11 vuoden tauon jälkeen jopa koirapuistossa, ja se tykkää siittä tosi paljon! Vähäks kivaa, hei! Sitten jos sinne puistoon tulee joatin liian enerkisii kavereita, niin sillon äippä tai iskä lähtee Balmerin kanssa niin sanotulle "sakkokiarrokselle" mettäpoluille" ja mää jään sitten puistoon kavereitten kanssa. Kun mää tykkään kaikista...no ainoon poikkeuksen muorostaa semmonen iso belgian paimenkoira Penta...siittä mää en tykänny yhtään, se oli iha liian villi ja mää halusin vaan pois puistosta. Mut äippä sai sen Pentanki rauhottumaan sen verran, että me saatiin kaikille hyvä fiilis, kun äippä sanoo et se on tosi tärkeetä ettei lähretä vaan pois ja pakoon kun pelottaa vaan rauhotetaan tilanne ja kasvetaan sen yli. Mitä sekin sitte tarkottaa...mut emmää kuiteskaa haluu leikkii sen kanssa. Piste. Mut toivotettaan nyt Pentallekki hyvää ystävänpäivää ihan varmuureks.

Joo, ja kuulkaa, tosta Balmerista on tullu varsinainen "vonkamiäs"...se flirttailee melkeen kaikkien tyttöjen kanssa nykyään. Ykskin päivä puistossa se rakastu tulisesti semmoseen Kukka-nimiseen porokoiraan...ja tunne oli kyl molemminpualista. Se tykkää Kertustakin, siittä mun PARHAASTA kaverista, ceskyterrieristä. Kerttu on ollu meillä monta kertaa kylässä, ja Balmerinkin mälestä Kerttu niinko kuuluu meittien laumaan! Kaikkii kavereita mää en nyt viitti alkaa luetteleen erikseen, kun niittä on niin paljon, varmaan 50! mut erityisesti mää mainitsen ton Niilo-parsonin, joka on mun ihan paras hepuli-kaveri! Niilo on tooosi ihana. Me aikas usein puistoillaan ja lenkkeillään yhressä. Onneks Nipa asuu tossa ihan lähellä. Nipa.

Ja sitten mun ihan eka ja paras koirapuistokaveri on Hugo, tö Greyhound! Hugo on ihan mahtava! Ja miettikää, Balmer ja Hugo voi olla samaan aikaan puistossa, ei mitään onkelmaa! Ja sitten erityismaininnan ansaisevat vielä Balmerin iänikuinen tosi ystävä Eppu ja sen pikkusisko Hetti. Eppu on vuoden nuarempi kuin Baltsu, joten niillä on siinäkin miälessä paljon yhteisiä juttuja. Eppu ja Hetti on Petittejä...ja jos ette tiiä mitä se tarkottaa, ottakee selvää...

Nyt kun ystävistä ka kavereista puhutaan, niin kyl Balmer on mun ihan paras kaveri ja mää rakastan sitä enempi ko mittää muuta! Mut vitsi kun mää tykkäisin kun mulla olis lisäks vaikka pikkusisko, kun toi  Baltsu ei oikeen viitti jahtaa ja juasta mun kanssa...se on enempi semmonen "Päällikkö" ja rauhanmiäs. Ja mää tykkäisin juaksennella ja kiitää kaverin kanssa ko tuuli! Toivottavasti noi ihmiset hakis jostain jonku siskon mulle...kyl mää uskon et toi Balmerkin jaksais vahtii vaiks meittiä olis kaksikin.  Varsinki nyt kun siittä on tullu tommonen naistenmiäskin...